måndag 15 juni 2009

Som det låter

Min make är expert på orkidéer. Fast egentligen har han nog bara tur. Hur som helst tror jag aldrig vi har haft en gäst som inte kommenterat orkidéerna här hemma och senast i helgen såg jag en besökare fotografera dem.

Under sommaren är min syster med familj bostadslösa och skall kaska runt på turné i landet. De har därför kommit på att de kan lämna sin orkidé på kollo i vårt hus. För besväret har maken fått förskottsbetalning: en tub kaviar och en tub med blandning av kaviar och kräftost.

Kaviar och kräftost! Det låter så äckligt så jag inte kunde hålla mig från att provsmaka.

Jag kan hålla mig från att prova igen.

6 kommentarer:

Erika sa...

Hade det inte varit för konsistensen hade jag kanske kunnat äta. Värre med tonfiskpastan på tub vill jag lova, hua! Men lillkillen gillar allt.

Äppelträdet sa...

Jo, jag misstänker att Päppel skulle gilla det. Hon skriker efter kaviar, men jag nekar henne. Det blir så kladdigt och luktar fruktansvärt när hon äter av det från smörgåsen med händerna och ansiktet.

Erika sa...

Såfunkar det här. Han är charmig ändå och jag gillar ju kaviar :-)

anna sa...

Jasså ni fick fick orkidén, vi fick posten. Vad har ni mer spridit ut för grejer Erika?

Äppelträdet sa...

Anna - fick ni något pålägg?

Erika sa...

Inte på posten. Fast jag var ju förbi igår, lite randig kaviar hade ni med kunnat få. Intresserad?