onsdag 13 maj 2009

Lite fakta

Ni vet min inställning till utmaningar numera. Jag är inte den som bangar, men heller inte den som skickar vidare.

Alltid kul att få pladdra lite om sig själv. Jag tackar Katinka för denna förmån.

Vad äter du mest för mat?
God mat! En förmån som vuxen är att jag i hemmet faktiskt bara behöver äta rätter som verkligen tilltalar mig. Således har jag inte en enda gång ätit vanliga kokta makaroner med falukorv och ketchup sedan jag flyttade hemifrån. Dessutom undviker jag halvfabrikat i så stor utsträckning som möjligt. Mamma Scans köttbullar kommer inte över min tröskel. Däremot så mycket ekologiska och färska råvaror som möjligt.

På kalas, är du den som sitter kvar vid bordet eller hjälper du till att duka av?
Det beror på humör och sällskap. Ibland är det trevligare vid diskbänken än vid bordet.

Var sitter du mest och bloggar?
Vid vårt köksbord där min nördiga IT-make har installerat en stationär dator.

Köper du ofta trisslotter?
Allt är relativt. Skulle tippa på en dryg handfull om året.

I vilken stad eller vilket land har du tillbringat din bästa semester?
Lite svårt att utse en vinnare, men bröllopsresan på Galapagos var helt klart minnesvärd! Så jag svarar Ecuador då.

Vilken TV kanal tittar du helst på?
Vi har inte haft teve på grund av renovering på över en månad och jag har inte saknat den en enda gång. Så just nu: ingen kanal.

2 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Hittade precis din blogg och fick mig några goda skratt - tack för det!

Katinka sa...

Ja, jag tycker då inte heller att livet utan TV är vidare trist! Jag hade också klarat mig utan...