onsdag 11 mars 2009

Svettig utflykt

Äppel gillar att göra samma sak som mamma och pappa. Oavsett om han kan eller ej. Han läser tidningen och brukar också berätta för oss vad det står i receptet när vi lagar mat.

På morgnarna innan vi går till förskolan brukar han kontrollera termometern. Och så konstaterar han att det är åtta, fjorton eller sitton are.

Idag när jag kollade var det -6,5 are. Märkligt, tänkte jag. Det kändes verkligen inte så kallt när vi var ute och röjde fram bilen före lunch. Men det kunde väl bero på att jag jobbade så hårt med att borsta och skotta. I pulkabacken kan det dock bli kallt så jag förberedde oss väl med ullstrumpor och varm saft.

Bilens termometer visade 2 are. Plus. Först då mindes jag att det faktiskt har hänt förut att Äppel har pillat på termometern så den visar något gammalt min-värde.

Det blev svettigt i pulkabacken.

Inga kommentarer: