söndag 8 mars 2009

Det bidde ingen prinsesstårta...

Den första veckans utmaningspyssel gick inte riktigt som planerat.
Prinsesstårtan blev aningens toppig, men det går nog att få fason på den om jag stoppar den ordentligt. Jag tröttnade dock lite på den och lade den åt sidan medan jag virkade en ros. Där tog jag hjälp av ett mönster och nådde större framgång. Rosen är jag nöjd med, men den blev på tok för stor för tårtan. Så istället för att säga att resultatet blev en ofärdig tårta utan ros och botten säger jag att resultatet blev en mycket vacker ros. Å lite utmaning blev det trots allt. Det var länge sedan jag virkade något annat än fasta maskor.

Den här lilla spetsremsan blev...


... en vit ros.

Här pryder rosen grisen som jag virkade till guldgrisen Päppel förra året.

Inga kommentarer: