måndag 10 november 2008

Superhemlig

Den här graviditeten vill jag hålla hemlig ett tag. Jag är i vecka sex och med både Äppel och Päppel kände mina syskon och föräldrar till det vid det här laget. Inte för att jag ville säga något då heller, men det sammanföll med våra glesa sammankomster och blev uppenbart. Spottar man inte i glaset i vanliga fall får man väl skylla sig själv...

De här gången tänkte jag i allafall berätta lite senare. Och skall jag då kunna blogga om saken finns två alternativ. Antingen ser jag till att bloggen inte alls kommer ut bland folk*. Eller också skriver jag ingenting som kan avslöja att det är jag som ligger bakom. Hittills har jag nog uppfyllt båda eftersom jag inte vet vilken väg jag skall välja.

Fast det har börjat bli lite tråkigt. En opersonlig blogg som ingen läser. Döm då om min förvåning när jag har haft fyra besök de senaste dagarna. Har någon hittat hit? Jag misstänker dock att det bara är ett troget fan. Jag själv.


* Jag kan tänka mig att ni (notera att jag patetiskt nog vänder mig med direkt tilltal till min icke-existerande publik) skrattar. Det finns miljoner bloggar därute. Hur stor är sannolikheten att någon jag känner stöter på denna? Men ni känner inte min syster. Hon dyker upp där man minst anar det.

Inga kommentarer: