lördag 8 november 2008

Jag skall måla hela världen

Jag bestämde mig för att gå och duscha och kände att det behövde föregås av ett så kallat seroius talk med Äppel.

- Jag skall bara duscha jättesnabbt. Du kan väl leka under tiden? Du får inte öppna dörren. Och väck absolut inte Päppel. Du får inte skrika eller bråka. Om du vill något kan du komma in till mig.

När jag står där med tvål på hela kroppen öppnas dörren.

- Vad gör du Äppel?
- Jag är här.
- Ja, jag hör det. Men vad gör du?
- Jag skall bara hämta pallen.
- Varför?
- Jag skall måla.
- Va?!! Var skall du måla?
- På några ställen.
- Med vad?
- Med barnfärg. Hejdå.

Skynda skynda. Jag kommer ut ur badrummet med vattnet droppande. Där står Äppel med en tom kopp och en ren pensel och stryker väggen. Det var väl ingen som trodde något annat?