måndag 24 november 2008

Känn ingen press

Igår kväll var Äppel inte helt sugen på att gå och lägga sig och när jag efter läggdags hörde Päppel skrika högt från det gemensamma sovrummet anade jag oråd. Jag öppnade dörren och möttes av en pilemarisk Äppel som genast kastade sig i säng. I Päppels spjälsäng låg dock ett spår: Äppels kudde.

- Du får inte hoppa ner i spjälsängen när Päppel skall sova.
- Men Laban sover i Labolinas säng.
- När Päppel blir större kan hon ha en likadan säng som du. Då kanske ni kan ligga bredvid varandra.

Päppel funderar lite och pekar på spjälsängen:

- Då kan vi sälja den.
- Mmmmm. Men vi kanske vill ha en till bebis.
- Ja! Då vill jag ha en sån som Fred* har. En kille!
- Det kan man inte välja. Men det blir bra med en tjej också. Du tycker om Päppel.
- Ja. Men jag vill ha en kille.


* Kompis som hängt med ända sedan mammagruppstiden och som länge gick under namnet Vaff.

Inga kommentarer: