tisdag 25 november 2008

Bye by fina lampa




Jag har länge gått och småfunderat på att köpa en lampa till köket. Vi har en otroligt tråkig IKEA-modell som inte alls passar in. Vårt kök är lite trendigt retro i brunt. Eller ja, det är helt enkelt inte renoverat sedan 1975, men med mormors 60-talsstolar och detaljer i tyget Persons kryddskåp kanske det kan passera som något så när piffat med lite god vilja. En gul lampa vore fulländningen!




Så fann jag den på Tradera. Grymt snygg och i rätt storlek. Jag bestämde mig för att slå till klockan 16.13 igår. Jo, jag vet att man kan lägga bud i förväg. Fast jag vet också att det har en tendens att trissa upp priset så jag ville lägga mitt bud någon minut innan. Jag misstänkte att frakten skulle kunna dra iväg en smula, men runt 200 spänn kunde jag i allafall tänka mig att lägga.


Eftermiddagen planerades för att jag skulle kunna vara vid datorn vid den viktiga tidpunkten. Jag kom hem med båda barnen vid fyratiden. 16.04 serverade jag Päppel gröt och hade auktionen uppe på datorn. Sedan fixade jag med kaffe och kex, satte Päppel på pottan och svarade på något mejl. Sedan insåg jag plötsligt att klockan var 16.15 och att jag inte hade tänkt på lampan på 11 minuter. Och att det var kört!

Åh, vad jag grämer mig. Hur kunde jag glömma? Varför satte jag inte äggklockan?

Vad den gick för? Jag gråter när jag tänker på det. 28 kr.

Inga kommentarer: