onsdag 27 april 2011

En ganska vanlig onsdag

Ibland känns det som att jag inte får något gjort. Idag är en sådan dag då jag knappast har uträttat några storverk och kan behöva påminna mig själv om att jag stretar på även om det inte alltid syns.

Förutom att ta hand om och utfodra tre barn med frukost, lunch och mellanmål har jag lagat middag till familjen, kört 90 minuter spinning, tvättat och hängt två maskiner tvätt, sått grönsaker tillsammans med barnen, dammsugit de delar av hemmet som behöver ett varv var och varannan dag, bakat två limpor bröd, monterat en putta-på-stång på Päppels cykel, höjt sadeln på Äppels cykel, lekt lite på gården och deklarerat.

Så, nu känns det lite bättre. Nu ska jag vika två andra maskiner tvätt innan  jag förklarar dagen avslutad.

2 kommentarer:

yllet sa...

hurtigt!! jag tycker det låter som du gjort en hel del!! :)

Äppelträdet sa...

Bra.

Fast nu blev jag sittande här och skiter nog i att vika tvätten. Jag vill läa bok istället.