torsdag 28 april 2011

En Big Mac, någon?

Jag är ingen storkonsument av vare sig halvfabrikat eller snabbmat. Utan att orka sätta mig in i alla detaljer är jag generellt misstänksam mot denna typ av mat.

Som tonåring arbetade jag extra på hamburgekedjan Clock. På helgerna var resturangerna proppfulla med barnfamiljer som verkade se besöket som en trevlig helgritual. Sorgligt, tycker jag som småbarnsförälder idag.

Vill du veta mer om innehållet i en Big Mac kan du läsa här. Och inte tror jag att det gör någon större skillnad om man väljer en annan snabbmatsrestaurang.

2 kommentarer:

K. sa...

Näää, usch och fy. Samma misstro här. Jag minns att McDonalds var en extragrej för oss barn när jag var liten, men jag växte upp i Lund och där hade de då inget McDonalds som tur var. Så det var mest om vi reste.

Jag har nog inte varit på McDonalds på 10 år minst skulle jag tro. Men jag är vegetarian så det är ju det med. Kram

Äppelträdet sa...

Vi äter ibland på någon snabbmatskedja när vi är ute och åker bil långt så det är inte så att jag är totalt rabiat, men jag undrar om de som äter halvfabriat till middag hela veckan och firar helg på McDonalds förstår vad de sätter i sig.