fredag 8 april 2011

Gratis är gott

I och med nya soffan roterade vi lite möbler här hemma och fick bland annat ett par tio år gamla IKEA-fåtöljer över. De köpte jag när jag bodde i andra hand och om jag inte minns fel var det IKEAs billigaste modell. Inte speciellt bekväma och inte speciellt snygga. Dessutom har de blivit ganska fläckiga med åren då de flyttat hit och dit och bland annat stått i vår källare en period.

Fåtöljerna lade jag ut på Blocket i eftermiddags. Bortskänkes mot avhämtning. Efter bara en halvtimme var det en tjej som ringde och kastade sig i lånad bil för att köra säkert fyra mil för att hämta dem. Sedan dess har många fler intressenter hört av sig.

Jag kan inte låta bli att undra om det hade funnits något intresse alls om jag lagt ut dem för en hundring eller två. Är det själva ordet bortskänkes som får folk att bli så till sig? Jag är glad att de kommer till användning i allafall.

1 kommentar:

Anne sa...

Jag för min del är helt säker på att det är "bortskänkes" som är tricket :) Blev av med min gamla trasiga tjock-TV på det viset :o) Bortforsling ordnad och någon fick ett mekarobjekt att leka med.
Kram på dig