tisdag 19 april 2011

Vårvärme ger bloggtorka

Jag har varken inspiration eller tid till att blogga just nu. När solen strålar vill jag bara gå ut och det gäller att ta tillvara på det eftersom jag har en vanskött trädgård som jublar varje gång jag bestämmer mig för att göra minsta lilla insats. Några mer detaljerade inlägg om det blir det dock inte. För här talar vi nybörjarnivå.

Igår blev det dock ett trevligt avbrott från trädgårdspysslet. Septemberflikkan och jag bor inte allt för långt ifrån varandra och träffades för lunch och efterföljande promenad. Mitt livs första träff med någon jag lärt känna via bloggen.

2 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Tack för igår! Trevligt :)

Jag borde göra mer i trädgården men det är så lätt att fastna på balkongen eller altanen med en kopp kaffe istället ;-)

kram

Äppelträdet sa...

Jag kan knappast skryta med stordåd heller. Jag går runt och finular, klipper bort lite gammalt visset eller lägger på en näve gödsel någonstans. Jag orkar inte satsa på trädgården nu, kanske när barnen blir större. Nu går större delen av tiden till att jag Pirum.