torsdag 2 juli 2009

Tidsfördriv

Jag är med i Veronica Tingvalls virk-alongprojekt. Det passade perfekt just nu när jag behöver sysselsätta mig med något distraherande och kalendern är helt blank.

Igår virkade jag öron och huvud så nu har jag nosen kvar innan Veronica släpper nästa del av beskrivningen imorgon.

Jag har aldrig varit med på något liknande förut. Det är superkul och dessutom vet jag en liten kille som kommer att bli jätteglad över musen. Han har tidigare sett bilderna från Veronicas blogg och längtande frågat om inte jag kan sticka en sådan åt honom.

2 kommentarer:

yllet sa...

Den ser jättesöt ut!! Dock inget för mig. Jag kan inte virka. På riktigt. Verkligen kan inte. Jag ska nog damma av min sjalstickning snart dock!

Äppelträdet sa...

Du kan lära dig. Jag lärde mig innan jag började skolan och det sitter i.

Sticka minns jag däremot inte alls fast jag stickade ett par bebisbyxor på högstadiet. Har tänkt att jag skall kolla upp hur man gör och till och med köpt ett par stickor. Får se när det blir av.