torsdag 2 juli 2009

Försök inte med mig

Nu har det börjat. Ja, inte förlossningen då utan de luriga förvärkarna som känns som riktiga värkar. Med Päppel var jag uppe flera nätter och trodde att det var på gång bara för att få gå och lägga mig besviken en stund senare.

Nu är jag luttrad. I natt kunde jag inte sova utan vaknade gång på gång av tydliga värkar. De här vet jag hur jag får slut på, tänkte jag rutinerat och gick upp och vek tvätt och skrev upp numret till förlossningen. Förr eller senare skall det väl komma till användning.

Sedan blev det lugnt och fint i magen och jag gick och lade mig igen utan minsta besvikelse. Den här gången låter jag mig inte dras in i några falska förhoppningar.

5 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

Nu lugnar du dig till den 8:e ;)

kokoa sa...

Doktorn här hemma säger att du skall vara försiktig och tänka på att det kan gå fortare denna gång...... kroppen är ju proffs och van nu:-)
kram!

Äppelträdet sa...

Det är ju det där som är det läskiga, att man inte vet hur fort det går.

Barnmorskan säger att det inte alls är ovanligt att tredje strular till det och tar längre tid. Men samtidigt tyckte jag att jag kom in för sent sist oc vill gärna vara inne lite tidigare.

Eva sa...

Nu är det lite spännande tycket jag! Hur har du det idag då? Här på västkusten har solen bestämt sig att gömma sig bakom molnen och det tycker jag är alldeles underbart! Hoppas att ni oxå får det lite svalare.

Äppelträdet sa...

Ingen som försökte lura mig i natt. Däremot lite molande värk så gtt som hela tiden. Fast så har det varit många dagar nu. Undrar om det händer nåt? Det är minsann ganska spännande.

De säger att det skall bli svalare idag. Hoppas att det stämmer. Jag skall njuta av att vara ensam halva dagen. Maken och Päppel skall till farmor och äta lunch och hämta Äppel som varit där sedan i onsdags kväll.