söndag 12 juli 2009

Ny taktik

Det är ganska mycket fokus på Pirum i bloggen. Det beror helt enkelt på att det är ganska mycket fokus på Pirum i mitt liv. Hela dagarna är faktiskt uppbyggda kring den här krabaten.

- Nej, nu är det dags för min efter-lunch-vila. Man vet ju aldrig när förlossningen startar och då gäller det att vara laddad.
- Har vi middag planerad för imorgon? Det underlättar ju om det måste komma barnvakt.
- Bäst att plocka undan lite innan vi lägger oss. Man vet ju inte om det startar i natt och det är inte så roligt att lämna huset i det här kaoset till barnvakten.
- Jag borde äta upp den här filen. Det är ju bara någon dag kvar på hållbarheten och jag kanske inte är hemma mer än idag.

Och så vidare.

Visst är det överdrivet mycket som kretsar runt den här ungen som borde komma ut någon gång inom rimlig framtid? Jag börjar undra om det är därför förlossningen inte startar. Barn gillar som bekant uppmärksamhet och så här mycket lär en trea knappast få senare i livet.

Om jag istället ignorerar det faktum att det snart borde vara förlossning så startar det säkert.

Inga kommentarer: