fredag 3 juli 2009

Läsa bok

När jag sätter mig i soffan och läser kommer Päppel och sätter sig bredvid med en pekbok. Mysigt kan tyckas. Tyvärr tror Päppel att det här med att läsa är en social grej där man diskuterar kring bokens innehåll.

- Äpple, säger hon konstaterande och pekar. Jag läser vidare i min bok.
- Äpple! säger hon lite högre. Jag låtsas som ingenting.
- ÄPPLE! skriker hon.
- Ja, äpple, svarar jag för att få tyst på henne. Men inte då.
- Där.
- Där!
- DÄR!
- Ja, där är en jordgubbe.
- Gubbe.
- Mmmm. Jag lägger undan min bok och koncentrerar mig på den intressanta pekboken.

1 kommentar:

yllet sa...

De är vekligen PÅ vad gäller läsandet barnen! Jag tycker det är bra. Men det vore schysst om vi kunde sitta bredvid varandra och läsa varsin bok. Istället för på varandra och läsa Molly. Med lite slagsmål om vem som ska öppna luckan den här gången egentligen.