fredag 3 april 2009

Utmaningen sista veckan

Ni kanske tror att jag misslyckades med den sista utmaningen? Men nej då. Jag har faktiskt gjort en lite korg där jag fullt ut tagit fasta på temat "Använd det du har".

Det var inte så att jag sprang ut och handlade inför de tidigare alstren, men det kändes inte så svårt att plocka fram ett sprojtans nystan i prima skick från pysselskåpet. Tuffare än så fick finalen bli.

Så jag klippte gamla trikåkläder i remsor och virkade en jätteful korg. Jag har ingen aning om vad jag skall ha den till och känner att det kanske är lika bra att jag inte har orkat ta något foto. Men tekniken kommer jag nog ge mig på igen. Nästa gång blir det dock lakan snarare än barnkläder som faller offer för saxen. Fy attans vad tråkigt det var att klippa remsor av små stycken med massa sömmar i vägen!

Inga kommentarer: