torsdag 23 april 2009

På gränsen

Äppel har sådan fantasi att jag ibland undrar om han inte är lite tokig. Medan jag tömde diskmaskinen och plockade in ny disk hann han med följande tre scener.

Scen ett-monolog till fluga på fönsterruta:
- Åh, Lillan. Vad gör du här, Lillan? Varför sitter du på fönstret? Du skall vara ute och flyga.

Här blev han avbruten av att jag öppnade fönstret och viftade ut flugan.

Scen två-monolog sittande vid köksbord tittande sig omkring med mycket intresserad blick:
- Nu skall vi se om ni har något fint här. Kanske några blommor och träd. Eller något annat trevligt.

Scen tre-fråga till from moder vid diskbänk:
- När skall vi äta egentligen? Jag är jättehungrig.
- När maten är färdig i ugnen. När pappa kommer hem.
- Pappa! Pappa! Kom ner från trädet. Det kan gå av.

Det här utspelade sig alltså under några minuter. Ni kan tänka er hur mycket jag hinner höra under en dag.

4 kommentarer:

Katinka sa...

Ojdå, ojdå. Många utflykter i fantasin för din del också med andra ord. Man kunde ha det sämre...

Mamma J sa...

Hahahaha! Underbart!!!!

Susanne sa...

Men oj. Det låter som en liten Ernst.

Hoppas att Du gillar Ernst. Det gör jag. Så det jag skrev var menat som något bra.

Sött liksom!

Äppelträdet sa...

Jag gillar Ernst.

Och jag har jämför honom och Äppel flera gånger. Det ligger nämligen något i vad du skriver...

http://allagodating.blogspot.com/search?q=ernst