torsdag 29 september 2011

Högmod går före fall

Låt mig säga så här:
Min Äppel är inte gjord för att stå på scen i grupp och läsa inövade repliker. Improvisation och egen show är snarare hans melodi. När han slår igenom som komiker i framtiden kommer hans barndomskompisars föräldrar säga att de såg den talangen hos honom redan i hans första framträdande på förskolan.

Mikaelispelen förvandlades igår från ett läskigt äventyr till en komedi och det var många som skrattade högt. Dessvärre misstänker jag att där också stod några irriterade föräldrar och kände att deras telningar inte fick chansen att glänsa på scenen.

3 kommentarer:

yllet sa...

hehe. :) Men det är ju härligt! Men kanske sätter sådana begåvningar pedagogerna på prov då alla ska få lika mycket utrymme i klassrum odyl? Jag var nog lite som Äppel i mindre, kända sammanhang. I för stora sammanhang rodnade jag och blev lite nervös.

Anne sa...

Å jag gillar Äppel - vi måste vara tvillingsjälar ;)
Kram

Äppelträdet sa...

@Yllet: Jo, det är nog inte helt lätt med en riktig pajas som hela tiden ska göra sig hörd.

@Frösötös: Jag gillar honom också, men jag misstänker tyvärr att inte alla andra gör det. Ni borde träffas.