fredag 16 september 2011

Frustrerad

Först var jag föräldraledig. Sedan blev jag sjukskriven. Därefter var det semester. Sedan var jag föräldraledig några dagar innan jag blev sjukskriven på heltid igen. Efter det började jag jobba 50% och var sjukskriven på halvtid. Sedan började jag jobba 80% och tog ut 20% föräldraledighet. Den här veckan har jag varit hemma och vårdat barn några dagar.

Kan ni föreställa er hur många olika människor på försäkringskassan jag har pratat med de senaste månaderna? Och hur många olika besked jag har fått? Endera dagen måste jag redovisa sjukintyg för semesterperioden och nästa dag måste jag rapportera exakt antal timmar jag har jobbat varje specifik dag den senaste månaden. Jag är lite trött. Och jag misstänker att jag inte kommer att se några pengar på länge.

Inga kommentarer: