fredag 10 juni 2011

Dagens depp

Jag har diskbråck. Jag ska ta det lugnt och vila tills den värsta smärtan ger med sig. Sedan kan jag börja med sjukgymnastik och lugna promenader.

Det är inte riktigt min grej. Jag gillar att springa. Jag är rastlös redan nu för att jag inte har sprungit sedan i lördags. Jag var faktiskt på väg ut för en löprunda i Köpenhamn i måndags morse trots att benet kändes stelt och lite märkligt. Som tur var hade min pappa råkat låsa in oss när han gick till bageriet. En halvtimme senare låg jag nämligen ned med intensiva smärtor.

Jag gillar att äta god mat. Jag gillar däremot inte att gå upp i vikt så det är inget jag kan unna mig så mycket av i kombination med utebliven träning.

Jag gillar att ta ett glas vin till maten på semestern och kanske någon drink då och då. Det får jag inte för att jag äter mediciner.

Jag har precis börjat känna mig motiverad att ta tag i rabatterna. Jag tror tyvärr inte att ogräsrensning funkar så bra i kombination med diskbråck.

Så, nu tror jag att jag har gnällt färdigt för ett tag.

3 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Åh fy din stackare! :( Ingen bra början på sommaren.Klart du måste få gnälla lite. Jag ses gärna och tar en lunch/fika. Nästa vecka verkar dock det mesta hända så gärna veckan efter om du kan något då?

kram

Anne sa...

Å din stackare - hur lång tid tar det här tro????? Jag håller också på att bli galen - inne på mitt andra penicillin - inte alls frisk och åker till Mallis på lördag :( Ingen träning alls på 3-4 veckor och i urusel form.
Många kramar

Äppelträdet sa...

Det tar garanterat veckor. Läker det inte ut av sig själv blir det desto långvarigare.

Men nu är det alls inte lika smärtsamt längre. Bara frustrerande, segt och begränsande.