torsdag 25 februari 2010

Full cirkus

Idag är det traditionsenlig maskerad på förskolan. I år på temat cirkus. Med aldrig sinande entusiasm har fröken byggt ett cirkustält och ordnat popcornstrutar till pausen. Barnen har själva tillverkat guld- och silverpengar för att kunna betala för sig.

På föräldramötet i förrgår berättade fröken vad barnen ville vara utklädda till för att be oss om hjälp med lite enkel rekvisita. Föreställningen kommer helt klart att domineras av ballerinor och trollkonstnärer. Äppel ville dock vara lejon. Det visade sig vara ett mycket bra val eftersom pappan som satt bredvid mig genast erbjöd sig att låna ut den lejonkostym han hade tillverkat till sin son förra året.

Olivers föräldrar hade inte samma tur. Det var inte någon som hade en skunkdräkt.

4 kommentarer:

yllet sa...

hade olivers föräldrar sytt en skunkdräkt till honom? :)

Äppelträdet sa...

Jag tror hans farmor hade ryckt in och sytt en svans.

Anonym sa...

Haha, jag dööör! Ser framför mig det där mötet...!

Jag har också en lejondräkt här hemma som jag funderar på att sälja...alternativt donera till dagis. Lilltjejen vill liksom inte vara lejon av någon anledning.

Någon intresserad? Komplett med man och svans förstås...:-)
/Fia

Äppelträdet sa...

Klart du ska donera den till dagis, Fia.

Fröken försökte få behålla den lejondräkt Äppel hade lånat, men det ville inte de som tillverkat den bjuda på.