fredag 8 januari 2010

Ses i spåret

Det finns sysslor som känns så tråkiga att jag drar mig in i det längsta att ta tag i dem. Att de sedan sällan är lika hemska att genomföra i verkligheten som i min fantasi hör egentligen inte hit.

En av dessa saker är att ordna med fotoalbum. En annan är att valla skidor. Det sistnämnda är riktigt dumt att dra ut på. För jag kan gå och ladda en hel vinter innan jag kommer till skott. Sedan hinner jag åka skidor en gång innan snön är borta.

Därför meddelar jag nu stolt att skidorna står redo i källaren. Om all snö regnar bort i natt är det jag som gråter imorgon bitti. Annars ger jag mig ut i det underbara vinterlandskapet.

4 kommentarer:

kokoa sa...

har du åkt nåt??? vi åkte igår - jättefina spår. jag har blivit riktigt längdbiten och vill åka mest hela tiden.....
kram

Äppelträdet sa...

Köre på sjön nästan en timme igår. Funderade på att åka idag med, men med tanke på hur ont jag har i ljumskarna avvaktade jag. Det blir nästan bara parallellåkning när spåret är helt platt.

Freds mamma erbjöd sig att titta till Pirum om jag vill ge mig ut i veckan så det blir nog en tur snart.

kokoa sa...

härligt! så skön motionsform. synd att vi bor så långt ifrån varandra. annars kunde vi kört ihop:-)

Äppelträdet sa...

Inte blev det någon tur idag heller. Päppel kräktes igår och är hemma idag. Nu är hon hur pigg som helst så vi tänkte ta en promenad på isen.