fredag 16 oktober 2009

Pappa, kom hem

Maken är på konferensresa (läs bor på hotell, äter gott och går på stadsvandring i Visby). Äppel brukar inte vara den blödiga typen och har allt klarat sig utan maken många kvällar förut, men igår såg han det som ett sätt att försöka slippa sova.

- Jag lääängtar efter pappa, ylade han och lyckades klämma fram några tårar.

Lika bra att spela med tänkte jag och föreslog att han skulle ha makens t-shirt, som luktade pappa, i sängen. Det tyckte Äppel alls inte att den gjorde, men roligt var det i alla fall och när jag tittade till honom senare på kvällen hade han tagit på sig den.

Sovande barn är bland det goaste som finns. Och inte blir de mindre söta för att de tar på sig en alldeles för stor tröja.

2 kommentarer:

Maken sa...

Här i Visby regnar det. Det är nog mest synd om mig tycker jag...:-)

Äppelträdet sa...

Hade du hellre varit hemma i regnet?