tisdag 27 oktober 2009

Minnet är kort

Jag har haft en del problem med min nya mobiltelefon. Den har åkt in och ut på service under hela sommaren. Eller ja, egentligen har den mest åkt in. När den väl har varit där har de behållit den månader i sträck. Som plåster på såren skall jag få något fint tekniskt tillbehör.

Jag ringde just till supporten för att göra mitt val och fick då inspelad information om att jag gärna fick dröja kvar i luren efter samtalet för att svara på frågor om servicen. Fint initiativ, tänkte jag. Det skall jag självklart göra.

Så pratade jag med supportkillen. Säkert en minut. Jag menar, herregud, jag skulle lyckas rabbla både numret på mitt presentkort, mitt namn, min adress och välja pryl. Hur stor är sannolikheten att jag efter den prestationen skall komma ihåg att inte lägga på luren? Jag tryckte av samtalet och andas ut av ren lättnad över att ha klarat alla uppgifter.

3 kommentarer:

yllet sa...

:) Förhoppningsvis kanske du ändå kan få ett riktigt fint tillbehör! Vad ska du få??

Äppelträdet sa...

En smidig liten reseladdare som man sätter direkt i telefonen. Utan sladd. :) Och så kan man ladda med el eller två batterier.

Mamma J sa...

Därför var det så oerhört mycket bättre när jag ringde First Card och de innan samtalet berättade att de hade en automatiskt uppringande historia direkt efter att jag pratat klart. OK tänkte jag - jag fick ju chansen att säga till när jag pratade med min operatör om jag nu inte ville. Jag lade på efter vårt samtal och lade ifrån mig telefonen... Tror du att jag kom ihåg det?! Fick ju springa som en skållad råtta tillbaka till telefonen, så. Ja - minnet är kort även om man kanske menar väl :-).