torsdag 7 mars 2013

Vacklande hälsa

Imorse hade Pirum bestämt sig för att hon inte ville gå till förskolan. Hon grät och protesterade och försökte med all sin övertalningsförmåga att få vara hemma.

Strax innan vi kom fram till den oönskade platsen kom hon på en ny taktik:
- Jag är varm i pannan. Jag är sjuk. Jag måste vara hemma.
- Det låter inte bra, sade jag.
- Då kan vi ju inte gå till badhuset i eftermiddag som vi skulle.
- Men då är jag inte sjuk längre, svarade hon snabbt.
- Du ska gå till dagis.
- Men jag har ju feber. Då måste man vara hemma.

Ungefär här parkerade vi bilen och Pirum sprang snabbt ner till gården och började åka rumpkana på en snöhög.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

hmmmm.. det ligger något väldigt bekant över det där, med skillnaden att hos oss är det skolungen som kör den valsen..