fredag 10 februari 2012

Baglady

Mina kollegor har frågat om jag tänker flytta in på kontoret. Den här veckan har jag, förutom de väskor med kläder och prylar som jag numera släpar hit och dit, haft med mig en cello och två rejäla kassar med böcker.

Deras oro är inte helt obefogad eftersom jag snart riskerar att stå utan bostad, men just för tillfället har allt flyttats vidare.

Imorse kände jag ändå att det var säkrast att ställa ifrån mig barnvagnen och kassen med systersonens födelsedagspaket i kapprummet för att slippa höjda ögonbryn.

3 kommentarer:

Karin sa...

Har knappt läst bloggar senaste månaderna och har precis läst ikapp lite hos dig. Tänkte bara säga att det var tråkigt att höra om separationen men ofta brukar ju den värsta tiden vara innan man väl tagit beslutet. Hoppas att 2012 blir ett bättre år än 2011 och att du får må så bra som möjligt.

Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Äppelträdet sa...

Tack, Karin!