måndag 9 maj 2011

Flyt

Klockan tio stod jag beredd utanför lampbutiken för att beställa två lyktstolpar. Jag passade också på att fixa några andra ärenden och var hemma strax före halv tolv. Vid det laget var Pirum helt slut och åkte omedelbart i säng för siesta.

Strax därefter ringde det på dörren och där stod dräneringskillarna som sagt att de skulle ringa innan de kom. Jag hann växla några ord med dem innan de såg sig omkring och sedan drog iväg för lunch.

Jag fick full fart att fixa de sista markeringarna i trädgården och slänga i mig lite mat innan jag hade telefontid med min läkare strax efter ett.

Därefter kom dräneringsfirman tillbaka med grävare och allt och jag passade på att instruera dem vilka växter som skulle flyttas innan jag väckte Pirum och fick i henne lite mat.

Sedan fick jag kila iväg lite tidigare till förskolan eftersom vi måste vara hemma före halv fyra då jag lovat att vara barnvakt åt två grannpojkar en stund. Vi var hemma kvart över tre och de kom fem minuter senare.

Strax före fem kom maken hem och vände för att ta bilen och uträtta ett ärende. Därefter blev pojkarna hämtade och jag satte igång med middagen. Sedan kom maken tillbaka och vi åt middag. Strax efter vi hade ätit färdigt kom grannen gående för att kolla vad det var för fel på den gemensamma pumpen och vi gick ut och visade var kabeln hade grävts av.

Sedan var det läggdags för barnen. Därefter vattning av flyttade växter och sedan kom Schenker och levererade stora paket med studsmatta som skulle gömmas i garaget.

Vad är det jag vill ha sagt? Egentligen bara att ibland ordnar sig saker och ting till det bästa. Det hade lika gärna kunnat bli så att dräneringskillarna stod här och väntade när jag kom hem och jag inte lyckades lägga Pirum utan fick försöka hålla reda på henne samtidigt som växterna skulle flyttas. Eller att de dök upp just när läkaren ringde. Eller att Schenker kom samtidigt som jag var ensam hemma med fem barn.

1 kommentar:

Anne sa...

Oj vilken dag! Och sen säger vissa "bara vara hemma med barnen...." Trist med vattnet hoppas ni får tillbaka det snabbt !
Kram