fredag 3 december 2010

Ambitionsnivå

Julpynta redan till första advent för Äppels skull - check
Göra en paketkalender - check
Läsa Tomtemaskinen som julföljetong - check
Baka pepparkakor med barnen - check
Baka lussekatter - check
Gå på julbord med familjen - check
Gå på jobbets julfest - check
Skicka elektroniska julkort och ge den sparade summan till någon bättre behövande- check
Ta in gran redan kring Lucia eftersom vi reser bort på annandagen - check
Fixa en liten skinka till dagarna före jul - check
Bidra med några rätter till julbordet hos svärmor - check

Jag tycker att det känns ganska lugnt och harmoniskt faktiskt.

7 kommentarer:

Maken sa...

Saknas inte "Fixa julklappar"?

yllet sa...

mysigt!! jag gillar julen. och förberedelserna. så länge jag slipper stressa ihjäl mig.

Anne sa...

Nu låter det som om jag är 14 och inte vet något alls men: funkar det att ha gran from lucia och låta den sköta sig själv ett par-tre dagar över jul? Har avstått gran i alla år för jag reser alltid hem till min födelsestad några dagar över jul.

Äppelträdet sa...

Vet inte riktigt. Min tanke är att slänga ut granen när vi far och därför ta in den tidigt. Men 3-4 dar ska kanske funka. Häll i mycket vatten bara och i värsta fall har du en del barr när du kommer hem, men det går att dammsuga upp.

Äppelträdet sa...

Yllet: jag med. Lagom är bäst.

Maken: Det står på din lista.

Anne sa...

Du har rätt - det värsta som kan hända är ju att den barrar! Jag ska ta mej 17 ha gran i år :-)

Äppelträdet sa...

Klart du ska! Julstämningen bli så mycket mer påtaglig!