tisdag 14 september 2010

Excelark kanske?

Idag var Pirum och jag på öppna förskolan för andra gången den här terminen. När jag klädde på henne imorse insåg jag att jag höll på att ta på henne samma tunika som vid förra besöket. Vad ska folk tro? Att ungen inte har något annat att ha på sig?

Jag som tycker att det är jobbigt att hålla reda på vad jag själv har haft på mig i olika sällskap. Hur ska jag hålla ordning på vad Äppel hade på förra barnkalaset och vad Päppel hade sist vi var borta på middag?

2 kommentarer:

lisa sa...

jadu det där är helt galet. jag är likadan. och förmodligen värre. klarar inte av att ha samma saker varje dag. vill inte ens att mini ska ha det på dagis vilket ju är helt befängt. men jag har skärpt mig. nu får hon till och med ha saker med fläckar på sig när hon går dit. wow, framsteg. eller...?

om jag inte skulle skärpa mig låter excelark som en fantastiskt bra idé ;)

Äppelträdet sa...

Dagis är helt klart ett undantag. Där får barnen ha samma kläder tills de är pinsamt smutsiga.

Och själv bryr jag mig inte om jag går i samma mysbyxor i flera dagar. Fast vid hämtning är jag oftast mer representabel. Förra året var det en tjej som faktiskt frågade varför jag alltid hade mina träskor.