måndag 9 augusti 2010

Nytta med nöje

Jag funderade lite på att stryka servetter. Det är aningens präktigt att stryka servetter och lägga i skåpet för framtida middagsbjudningar. På annat sätt blir de dock inte använda.

Tänkte dock att jag skulle ha något program på teve att titta lite halvhjärtat på under tiden. Tyvärr finns det inget jag kan tänka mig att se.

Jag tänker inte vara så präktig att jag bara stryker så nu får det vara. Att teven alltid ska förstöra alla ansatser till att vara lite nyttig.

2 kommentarer:

yllet sa...

så himla typiskt tv!! När man behöver den så sviker den en som mest!!

Fia sa...

Hihi, ja den teven..fast här lyckades jag med konststycket att fastna med barnen framför teven tittandes på...tadaa! Transformers!

Det är sista semesterdagen på länge och jag lyckas liksom inte göra något överhuvudtaget än gå o tänka att jag inte vill börja jobba...apropå att utnyttja tiden man har...

Går och väntar på en funovits som borde kommit idag och det känns som om man skulle kunna använda den redan nu, för farao vad det är kyligt här idag.

Maken har tre dagar till och inte nog med det så börjar vi på jobbet med att åka bort med övernattning tors-fre. Kan ju vara roligt, men så här i början blir jag stressad av det och så är jag så trött så då vill jag allra helst bara hem och få träffa ungarna...Inte sitta i ett dubbelrum med icke-självvald rumskompis...eller få dåligt samvete för att jag inte går med några och tränar i ett gym....Nåja, får väl packa för ett cykelpass kanske...då är man ju iaf i sig själv....

japp, jag gillar ensamhet, har aldrig haft problem med det! Blir snarare stressad om jag aldrig får det.

Ha en bra dag, utan strykande av servetter...