söndag 21 mars 2010

Jag har närt en kriminell vid min barm

Tidigare idag hörde jag lite klirr och skrammel uppifrån barnkammaren och gick upp för att kolla vad som pågick.

- Vad gör du, Päppel?
- Jag kan inte sätta tillbaka den, svarade hon och pekade på botten på Äppels sparbössa.
- Öh. Varför har du öppnat den?
- Den trillade av.
- Jaha. Men ramlade det inte ut några pengar?
- Jo.
- Vad gjorde du med dem då?
- Lade dem i min.

Okej. Inte nog med att hon stjäl. Hon skäms inte ens. Är det så här en bankrånare börjar sin karriär? Borde jag ringa någon innan det går för långt?

4 kommentarer:

Erika sa...

Snart går hon igenom alla fröknarnas fickor på dagis, sen får ni visitera henne efter att hon besökt kompisar.....

Anonym sa...

Smart, hon hade otur att det klirrade!

kokoa sa...

driftig tjej!

Anonym sa...

Berätta det inte för Äppel vad du än gör med tanke på hans hårda brottsskala för brevlådesabotaget.